Wat is SEA?

We focus on offering ”Simplified Marketing Solutions”

 

SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, wat vertaald is naar het Nederlands ‘Zoekmachine adverteren’. SEA is een zeer brede term, want je hebt het namelijk niet alleen over de zoekmachine van Google maar ook over de andere zoekmachines zoals Bing van Microsoft. Dus in het kort, wat is SEA? 

In ruil voor geld kan jij een betere positie krijgen in zoekmachines.

 

Het adverteren met zoekmachines betekent dus dat je met een soort advertentie in een zoekmachine kan komen te staan. Als je een zoekcampagne wilt maken, dan gebeurt dit in Google AdWords. Hier stel je de zoekwoorden in waarop je gevonden wilt worden. De advertenties worden vervolgens getoond op Google wanneer iemand zo’n specifiek zoekwoord zoekt. De adverteerder betaalt vervolgens pas zodra er iemand heeft geklikt op de advertentie.

Google SEA

Een voorbeeld van SEA: 

Hier is het zoekwoord ”energiedrank” ingetoetst. Het eerste wat hier zichtbaar is, is een adverteerder die in zijn Google Ads campagne het zoekwoord ”energiedrank” aan heeft staan. Echter is het zo dat potentiële klanten ook het zoekwoord ”energie drank” zullen intoetsen. Deze kleine spatie heeft per direct invloed aangezien je nu niet meer adverteert op het zelfde zoekwoord. Zo specifiek is Google met hun zoekwoorden! 

Daarom is het altijd handig om een spatie toe te voegen of net een klein spelfoutje mee te nemen in jouw zoekwoord. Op dat moment zorg je ervoor dat je die specifieke mensen per direct meeneemt in je campagne.